F

Pages

Sunday 24 November 2013

XCHANGE FOR XPERIA Z ( Leather Flipcover )



Assalamualaikum

Pada Ahad 25 Nov 2013 saya dan keluarga termasuk 2 adik ipar saya pergi ke IOI Mall Bandarputra. Hanya 5 minit dari kediaman kami.

Dah kejung tak tau nak ke mana untuk layan anak saya yang umur hampir 2 tahun, kami pergi ke situ. Kat sana ada Carousel Kuda. Dia suka naik benda tu.
Semasa saya nak ke kedai buku tingkat atas, saya terlintas di booth Sony, kedai yang sama saya beli Xperia Z haritu. Budak-budak kedai tu semua memang friendly dengan saya.

Mata saya mula mencari housing atau flipcase untuk XZ saya. Maklumlah, aksesori henpon Sony tak banyak pilihan. Limited Choices. Tak seperti Samsung atau Iphone yang macam-macam adaaaa.

Kalau ada pun barang Sony, ada yang tak berkenan dari mata. Padahal benda tu cantik. Tapi bab benda-benda ni saya cerewet sikit. Yelah! Duit keluar, takkanlah main sebarang je beli.

Harga barang aksesori henpon Sony pula memang selalunya lebih mahal rabak dari aksesori brand yg lain. Sebab design dan production yang limited.

Maka saya terpandang satu flip cover yang amat saya berkenan pada mata. 


Xchange for Xperia Z. Kualiti materialnya, rasa surfacenya amat saya suka. Macam ala-ala Black Titanium. Material? Semi Leather, Gloss.


Saya pun tanpa berlengah terus beli. Sebab warna hitam hanya tinggal satu. Adoi.


Mungkin saya takkan pakai benda ni sepanjang waktu kerana pada saya, ianya nampak ala exclusive. Mungkin kalau ada dinnet atau appointment penting boleh la. Baru ngam pakai dengan Leather Coat.

Kalau hari biasa, saya akan guna flipcase lagi satu jenis matte hitam atau rubber cover yg hitam tu. Sebab saya selalu berhadapan dengan tugasan lasak, tanpa amaran tanpa kira waktu. Standby jelah.

Saya cuba cari info yang lebih tentang brand ni tapi belum jumpa. Namun dari segi design, material dan function, saya amat puas hati.

 
Cuma sayangnya flipcase ni kalau pakai, slot untuk SD card XZ ini tertutup. Maksudnya kalau nak keluarkan SDcard, kena bukak atau tanggalkan flipcase ni dari henpon.


Dari segi function lain seperti flash, camera, speaker dan charging tak di ganggu flipcase ni. Ini ada faktor yang penting bila nak beli flipcase. Jangan sampai komponen atau feature henpon kita terbatas atau diganggu oleh flipcase tu. 

Cthnya, kamera terhalang sikit atau biasan flash kerana dimensi atau ukuran lubang flash dan kamera tak ngam dengan kedudukannya yang sebenar, mengikut ukuran sebenar henpon yang kita guna.

Inilah perangai saya. Saya tak terikat dengan brand. Murah atau Mahal, tapi jika ianya memuaskan hati saya, saya akan beli.

Jangan beli barang sebab Brand. Mahal atau Branded macamana pun barang itu, jika ianya mass production- mesti dari China atau Taiwan juga. Yang penting adalah kualiti dan underlicensed atau tak (jika ianya dari brand yg ternama).

Jangan jadi hamba Brand!

Xchange London ni nama jarang didengar dan pada saya memang agak mahal sikit. Tapi berbaloi beb.

Kelebihan  flipcover macam ni kadang-kadang amat membantu saya semasa membuat kerja-kerja tertentu.

Dengan gabungan Flipcover ini dan apps Camera JB+, saya boleh ambil gambar dengan gunakan external volume button ditepi henpon dalam keadaan skrin itu ditutup rapi oleh flipcase.

Hayun-hayun sikit, cover sikit, maka takda orang perasan saya curi ambil gambar sesuatu atau seseorang. Hihihi.

Tak sangka. Ini adalah antara product review terawal saya dalam blog ni. Haha.

Mungkin kalau ada masa saya cuba review tentang phone pouch yang saya guna dan apakah relevancy kepenggunaanya.

Thanx 4 reading Bros & GFs! 

Assalamualaikum!

'

1 comment:

  1. Man rasanya salah tarikh tu...Pada Ahad 25 Nov 2013 saya dan keluarga,,,Sunday is 24 Nov 2013...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...