F

Pages

Thursday 14 November 2013

APPS REVIEW : Facebook Messenger (Android) version 3.1.1

APPS REVIEW : Facebook Messenger (Android) version 3.1.1 Updated 13 Nov 2013 in Bahasa Melayu (no subtitle)
Facebook Messenger

Hotak aku jem. Nak buat benda lain tapi tak jadi. Idea takda masyuk.
Jadi aku belek Xperia aku, tengok notification. Ada Update utk FB Messenger. Aku tekan.
Wow
Cantik dan Lebih ringan. Macam2 option baru yang ada. Contohnya adalah option utk availability kita (nak hide, atau nak 'hijau' dan sedia utk di ajak chatting dengan kengkawan). Walaupun kita off benda ni, tapi kita masih boleh menerima inbox notification. Kita cuma tak boleh tengok siapa rakan kita yang ada online. Itu je. Sama mcm sistem chat desktop FB. Maksud aku, cara lebih senang untuk tunjuk yang korang ada atau tak. Tak perlu nak ejas dekat desktop.
Kedua dan yang extra best, kita boleh invite chatting kawan-kawan kita yang tak friend dgn kita, tapi ada Fb. Syaratnya adalah kawan kita tu daftar info nombor Hp dia dekat database FB. Caranya? Masukkan no hp dia yang anda tahu tu, dan send. Amat berguna untuk spy nombor2 anonymous. Untung2 kalau dia ada FB, kita dapat detect. Hahhah
Cuma kali ni dah takda features sms. Sebelum ni ada. Apa lagi? Kita boleh 'mute' mana-mana notification inbox yang perlu. Siap ada timer mute. Korang cek lah sendiri. Pop up Chat Header? Mcm biasa.
Pada aku, puas hati. Ini adalah major update. Interface dan Icon pun berubah betul. Setakat ni amat smooth dalam Xperia Z aku.
***Tak memasal pagi ni aku jadi gadget freak, techno geek. Tapi aku memang minat benda-benda ni hahaha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...